Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under september 2010

Av Pauline Johansson - 30 september 2010 15:35

Hejsan. Dåligt med uppdatering den här veckan.. Men ska försöka (a)

Nu har  jag bytt om och ska alldeles strax i väg och rida med pappa. Men jag ville berätta att idag var det första gången jag grät för att någonting var för svårt i skolan ! jag blev jätte ledsen på fysiken för att vi skulle kunna räkna ut något, A, U, I, R gånger en massa saker om batteri !? och jag förstod ingenting    Jagf kännde mig helt värdelös.. Men hoppas det blir bättre.. Det var typ 4 stycken som förstod och de ropade svaren rätt ut när man skulle jobba för sig själv så det var bara helt onödigt att ens försöka ! Jag kunde inte men istället hade jag flera som ibte ens lät mig försöka själv  !  Hatar sånt men nu ska jag snabbt kolla in fecebook och sen gå, så skriver troligtvis inget mer..


Puss 

Av Pauline Johansson - 29 september 2010 08:44

Hej, det blev inte mycket uppdatering igår. jag hade ingen jätte lust och inte heller mycket att bertätta om men idag bli det ändring på det. Idag fick jag "sovmorgon" eftersom min lärare skulle till läkaren. Vi skulle läsa klaret en bok och sedan skriva en bokrecention men det gjorde jag igår kväll, bra va ? När jag kommer till skolan så har jag matteprov.. Trist.. Menmen. Jag tror det kommer att gå bra. Efter skolan så kommer mamma och hämtar mig och Nina, vi ska hem till moster Helena som fyller år    Idag blir det en dag med fullt upp känns det redan nu så det satt bra med en sovmorgon. Just nu är jag hemma ensam men ska dra om ca 25 minuter.. 


( så jag ska försöka uppdatera när jag kommer hem helt enkelt, XOX )

Av Pauline Johansson - 27 september 2010 19:17

Alla på svenskan har jobbat på en deckare och jag är färdig, här har ni ett "smak" prov.. Vad tycker ni? komentera  



 

Stycket:


Jag berättade att jag hörde en kvinnas fotsteg och en röst som sa: hur kunde du jag bär på ditt barn. Jag trodde vi var lyckliga? När jag gick i från jobbet. Polisen frågade var jag jobbade och jag svarade helt ärligt, på McDonals i Sickla. Mina kinder rodnade. Jag tänkte för mig själv jag måste byta jobb! Vilken 26 åring jobbar på McDonalds liksom? Och jag tilla också att jag inte tror att det var Sofia. För att Sofia har kort hår och är brunet. Polisen undrade varför jag tog upp hårfärgen. Jo för att när jag föll till golvet så såg jag långtblont hår under den svarta mössan när gärningsmannen hade vänt sig om för att ge sig av. Polisen var nöjda med mitt försök och de bad mig bo hos någon nära, som min mamma. Hon ställde självklart hon upp.


Nu har jag bott hos mamma en lång tid nu och är snart redo att åka hem, men först vile jag kolla och höra av Sofia som jag inte pratat med än. Jag har samlat mod och slagit på min mobitelefon och kollar alla oroliga sms jag fått. En stor del är från Sofia. När mamma kommer hem sitter jag fortfarande och svarar på ett par sms. Hon kommer in i köket med gråten i halsen. Jag kramar om henne och frågar vad som har hänt. Hon släger en tining på golvet, jag böjer mig ner. Det gör ont. När jag ställt mig upp ser jag att det är Expressen och på första sidan står det "Gravid kvinna kämpar för livet" Jag trycker tiningen mot bröstet och börjar gråta, jag andas knappt. Jag tar upp mobilen, jag skakade som om det var en jordbävning inom mig. Jag slår hennes nummer, jag gråter. Ingen svarar. Jag får panik jag kryper ihop som en bulle på det iskalla golvet.

Av Pauline Johansson - 27 september 2010 16:14

Hej kom precis hem ifrån skolan. Min dag har varit helt CP.. Jag skulle ju vara städtant 8-10 mm.. Och när vi kommer dit så säger dom att det är 9:30 så jag kunde visst ha min sovmorgon! Ååå, pissbajskorv. Mm.. iallafall så städar jag och mohammad och när vi va klara där så skulle vi vara mattanter 10-12 ja, men nej när vi kommer dit så är det klockan 11. kl elva så går vi till matsalen men då får vi inte vara där !? Maria hade bytt med en lärare och det visste inte mattanten så hon blev typ lite otrevlig, jobbigt.. Så ungäfer så där har min dag sett ut. Men en god nyhet är att jag och jennifer alltid lyckas bli tanter tillsammans! Mones ville inte vara "tant" imorgon så då fick jag hoppa in istället   Det var bättre.. Jobbig och hattig dag men det  ordnar sig alltid tillslut !

Pussar <3 

Av Pauline Johansson - 27 september 2010 08:21

Hej jag är inte på jätte bra humör just nu eftersom mina lärare sa att vi skulle mötas i skolan (jag och mohammad) men när vi går upp till rektorn så ska vi mötas halv tio ! så jag kunde visst fått ha min sovmorgon !? *suck* Men jag vlle börja tänka på något kul så då började jag tänka på våra bokande semester i sommar ! Jag vet inte om jag har skrivit det på bloggen men igår hände det, biljetter är bokade till thailand ! Jag ska till thailand men rebecca, helena, nardo, mamma och denina ! Känns verkligen overkligt    OCH HÄR ÄR EN BILD PÅ EN PLATS JAG VILL ÅKA TILL (REBECCA HAR VARIT DÄR) GALET FINT/VACKERT ! JAG TROR VI KOMMER ATT SE DEN HÄR PLATSEN LIVE, 99% SÄKRAT !

  

Det här är en google bild på koh phi phi ! 

Av Pauline Johansson - 27 september 2010 07:35

Hej är på väg till skolan men först vill jag blogga. Idag kommer det inte vara en vanlig dag utan jag och mohammad (en kille i min klass) ska "praoa" ofrivilligt som städare och i matsalen! Inte alls kul   jag får väl leva med det eller?


Idag ser  in outfitt ut så här:

SLARVIG INBAKAD FLÄTA

LÄNGRE SKJORTA

LACKLEGGINS

SVART KOFTA

Kanske lägger ut en bild senare ikväll   

Av Pauline Johansson - 26 september 2010 14:28

Hej, kom precis hem ifrån en match då nina stod i mål och råkade släppa in två mål men det gör inget vi vann ändå med 4-2    Och ni undrar säkert över min rubrik kortstubin, min styster är en kämpe ! Men det är så att under matchen hände det lite grejer. Efter matchen så pallade nina inte mer. så det hände lite grejer där mellan Denina och två killar ! Jag visste inte vad jag skulle göra så jag "greps" av panik och började asg.. Jag tyckte det var rätt det hon gjorde. Ni vill säkert att jag ska bäretta mer men jag fick inte skriva mer här på bloggen. så läs hennes blogg istället om en dtund för att nu duschar hon..


Senare idag:

Mamma fyllde år i onsdags så att det blir ett firande med vänner och familj. Just nu är mamma och hanlar det sista. Hon handlar också tårta. Ser verkligen ifram imot det! Puss så länge ! 

Av Pauline Johansson - 25 september 2010 19:59

Skinjacka - bikbok

vit halsduk - Åhlens

Jeanstights - ginatricot

gummi/högaridstövlar - myrornas

  

Skapa flashcards