Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under december 2010

Av Pauline Johansson - 13 december 2010 20:16

Är entligen hemma efter att ha varit i ishallen en evighet. Det var rätt trevligt, bara otroligt kallt. Mina fötter är typ isklossar. Sitter och kollar på ung & bortskämd btw. Haha, det är så roligt att kolla på dom. Det är typ på skansen och göra rent i olika burar och hålla i djur dom är rädda för   Sitter och garvar typ hela tiden, det ska bli spännande att få se vem som åker ut den här veckan. Är det någon mer som kollar? Riktigt kul faktist. Pogrammet går måndagar klockan åtta till nio på svt1.


jag laddar upp filmen på luciatåget imorgon eftersom att jag inte hittar sladden till datorn som jag behöver för att föra över filmen ju. Så imorgon när jag kommer hem så ska jag försöka lösa den biten. Ska iaf fortsätta att kolla på ung och bortskämd så jag hör av mig mer imorgon  


  

Av Pauline Johansson - 13 december 2010 20:16

Är entligen hemma efter att ha varit i ishallen en evighet. Det var rätt trevligt, bara otroligt kallt. Mina fötter är typ isklossar. Sitter och kollar på ung & bortskämd btw. Haha, det är så roligt att kolla på dom. Det är typ på skansen och göra rent i olika burar och hålla i djur dom är rädda för   Sitter och garvar typ hela tiden, det ska bli spännande att få se vem som åker ut den här veckan. Är det någon mer som kollar? Riktigt kul faktist. Pogrammet går måndagar klockan åtta till nio på svt1.


jag laddar upp filmen på luciatåget imorgon eftersom att jag inte hittar sladden till datorn som jag behöver för att föra över filmen ju. Så imorgon när jag kommer hem så ska jag försöka lösa den biten. Ska iaf fortsätta att kolla på ung och bortskämd så jag hör av mig mer imorgon  


  

Av Pauline Johansson - 13 december 2010 16:20

HejHej, är hemma från skolan nu och kan tyvär inte lägga ut videon på luciatåget   

Min lärare sa att alla mobiler skulle vara avstängda. Jag frågade faktist om jag fick filma men hon sa NEJ.. Dåligt så jag lägger ut luciatåget jag kommer se nu ikväll, det är en lucia uppvisning i ishallen. Då kan jag filma till 100%    Iaf så var luciatåget i skolan helt ok men inte bra.. Hahaha, det var en kille i nian som var tärna såg helt kul ut, det lyfte hela fram-trädandet! Det här årets lucia får 3,5 av 5 ljus.


   

  

Av Pauline Johansson - 13 december 2010 11:00

Hej! Lovade ju er igår att jag skulle ladda upp en bild på vår julgran när den var färdig så varsågoda! Fin va ?

  

  

Av Pauline Johansson - 13 december 2010 08:53

God morgon! Har precis fixat klart mina naglar. Det var så länge sen jag gjorde det, hehe.

Men nu så. Skriver inte ett längre inlägg eftersom att jag måste springa till badrumet och

göra mig iordning för att jennifer är på väg hit, skojjigt   


  


  

Av Pauline Johansson - 12 december 2010 20:08

Hejsan! Är hemma hos mamma nu så jag kan uppdatera igen (mer än vad jag gjorde den här veckan)    Men idag har det varit en dag då man ska hinna med allt. Imorse var det soft vi kollade på film till klockan 1 ungefär sen åkte vi till skhlm med pappa, för att vi skulle möta mamma där. Vi åt en lunch och ´åkte sedan hem till mormor där vi åt middag och gick ett luciatåg med mini kusinerna. Efter det åkte vi och skaffade oss en superfin julgran! Japp, varje år på lucia, typ på lucia en dag mer eller mindre   Jag tror vi ska pynta den redan ikväll *ler*.  Lite snabbt om min dag idag, hehe..


Imoprgon har jag sov morgon till halv tio. Ska nog möta jennifer innan och sen dra till skolan. Eftersom att det är lucia imorgon så är det vårt luciatåg i skolan. Det här året har varit kaos asså. Vi får se hur det blir. Kommer iaf försöka filma hela "tåget" så att ni som inte ser det imorgon ser det här på bloggen. Bra va? Måste sluta nu och gå ner och hjälpa till. Tar ett kort på granen sen så att ni får se hur den blev.  

  

Av Pauline Johansson - 11 december 2010 21:23

Hej, pappa köpte sig en ny dator idag en MacBok Pro som jag försöker att lära mig nu så att jag kan visa hur den fungerar sen    Den är jättefin och as skön att skriva på! Eftersom att det inte är en PC så har den inte samma tangenter som en vanlig bärbar, den har t.ex inte delete knappen, home eller end kanppen. Ni kanske inte förstår men aja. Jag vet inte hur jag ska förklara bättre.. Ska fortsätta att lära mig datorn så jag kan visa pappa senare. Så inget mer bloggande idag inte, PUSS   

  


Av Pauline Johansson - 10 december 2010 19:23

Hejsan! Lyssnade precis påen intervju med sverigesradio, där de pratade om hur den där salemmarchen påverkar oss som bor där.. KLICKA HÄR för att lyssna på intervjun.


Usch, det har tillstånd att vara här (i salem) 16.00-19:00 Kan det inte bara släppa det? Tänk om man gjorde en "demostration" för varje mord som händer!?


Men min skoldag har vasrit bra, som vanligt asså. Älskar att gå i skolan, ska bli skönt men tråkigt att sluta och få lov på fredag nästa vecka. Alla kommer vara på sitt håll och jag kommer vara åt mitt håll i 3 veckor, hur ska man klara sig lixom? Ska iaf lässa lite bloggar nu och sen bara glida, hihi. Puss   

(DET GÅR TYDLIGEN INTE LADDA UPP BILDER FRÅN PAPPAS DATOR  )

 

Skapa flashcards