Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under januari 2011

Av Pauline Johansson - 6 januari 2011 11:40

God Morgon! Sitter nu iordning fixad och väntar på att pappa aka komma och hämta upp mig och "Lillan"   Vi ska till skärholmen (ovanligt va?). Där ska vi umgås äta lunch kolla in rean. Hehe älskar att fönstrershoppa/shoppa. Men ni som läser min blogg varje dag borde veta det vi det här laget. Iaf. . . I natt kom de tre vise männen och lämnade presenter i våra skor. För er som inte vet så tror jag att det är en spansk tradition. (Det är en spansk tradition men jag vet inte om det är det från hela första början). Jag fick en skiva, 2 filmer, ett armband och en chokladask (Noblesse). Gott!

Sudding bild men jaja..

  

Av Pauline Johansson - 5 januari 2011 22:04

Vilken sovtyp är du?

1. Fosterställning

Fosterställning är den vanligaste sovställningen. Av de 1000 testpersonerna sov hela 41% på det viset, varav mer än dubbelt så många kvinnor som män.

De som kryper upp i fosterställning beskrivs som tuffa på utsidan men känsliga i hjärtat. De kan vara blyga när de först träffa någon, men slappna snabbt av.

2. Som en stock

15% av testpersonerna sov liggandes på sidan med båda armarna ner utefter sidorna.

Dessa personer beskrivs som lättsamma, sociala människor som gillar att vara en del av gruppen. De har lätt att lita på främlingar men kan vara lättlurade.

3. Längtar positionen

13 procent av testpersonerna som på sidan med båda armarna ut framför sig.

Det anses tyda på en öppen karaktär, men som samtidigt kan vara misstänksam eller cynisk. Personer som sover på detta vis är långsamma med att bestämma sig, men när de har fattat ett beslut går det inte att ändra det.

4. Soldatpositionen

Åtta procent av testpersonerna valde att sova liggandes på rygg med båda armarna vis sidorna.

Människor som sover i denna position är i allmänhet lugna och reserverade. De tycker inte om att göra väsen av sig, men ställer höga krav på sig själva och andra.

5. Fritt fall positionen

7% av testpersonerna sov på detta sätt, på mage med händerna runt kudden och huvudet vänt åt sidan.

Dessa personer beskrivs som sällskapliga och fräcka, men med en tendens att vara nerviga och sköra. De gillar inte kritik, eller extrema situationer.

6. Sjöstjärnepositionen

5% sover på detta vis. De ligger gärna på rygg med båda armarna upp runt kudden.

Dessa personer har lätt att få många och goda vänner eftersom de alltid är beredda att lyssna till andra, och erbjuda hjälp när det behövs. De tycker i allmänhet inte om att vara i centrum.

KÄLLA: AFTONBLADET

Av Pauline Johansson - 5 januari 2011 21:45

Beställd precis en *** den kostade prick 400 ;- (Med frakt) Ordinarie priset står på bilden btw. Vet ni jag beställde/betalade den helt själv (!!) Bra va? kommer bli fint i sommar, hoppas den passar  

     

                                                  
      

  

Av Pauline Johansson - 5 januari 2011 20:54

Hej, Vi kom precis hem från mormor och morfar där vi varit sen klockan 3. Det var mysigt men var så himla trött så det är så skööönt att få komma hem. Borta bra men hemma bäst   Iaf så var vi i skärholmen en stund inna vi åkte till M & M. Där fick jag ett par mjukis brallor och en tröja. skrev om det i inlägget nedanför.


Imorgon blir det bio med pappa. Vi vet inte vad vi ska för film. Vi ska på en tidig bio men båda filmerna vi kan tänka oss att gå på börjar klockan 15:00. Så där måste jag prata med pappa. Men vi hade iaf tänkt oss (Jag och Nina) att vi kunde se på Easy A och Tron Legacy. Har ni sätt någon av de? Vad tyckte ni i sånna fall?


Btw här är min mini-shopping, vad tycks?

     

Av Pauline Johansson - 5 januari 2011 16:19

Hej! Sitter just nu och kollar på spansk tv hemma hos mormor och morfar. Vi har precis ätit än god lunch middag. Sen blir det kortspel (spanskkortlek) :S Svår att förstå men det ska väll gå bra ? Hihi. Jag har iaf handlat en tröja på mellandags rean och ett par mjukisar (dock inte på rean). Ska ta ett kort och lägga ut här så att ni får se :) väldigt nöjd, tack mamma! Men nu så ska jag vara lite social och vara med i "deras snack". Puss <3

Av Pauline Johansson - 4 januari 2011 14:52

Okej, hejsan.. Som ni kanske ser är min blogg inte likadan som för typ en timme sen.. Jag höll på och prova en ny design. hade tråkigt och när jag skulle sätta till baka den har jag unte den disignen längre på dotorn! Så det här får jag ha så länge..   Så just nu är jag inte så glad. Men kommer ni ihåg alla mina ex. ? (designer alltså?)   hihi. Det kanske inte bli i rätt ordning, och jag kanske inte har precis alla.  Men jag har de flesta..

    




Sen hade jag ju den jag hade innan den här och den jag har nu så länge förståss           

  

Av Pauline Johansson - 4 januari 2011 12:29

Hellu! Tänkte att jag skulle berätta om vad som  kommer hända idag    Idag så ska vi hem till mamma. Våran kusin Rebecca ska sova hos oss idag så det kommer bli trevligt! Sen vet jag inte omvi går til krysset och köper godis och hyr en film. Det är ju faktist bara tisdag idag. Btw sitter jag och kolla på en repris av Desperate Housewives. Haha, det faktist ganska roligt. Men aa det är så tråkigt att uppdatera när det är lov! Man  skriver iprincip samma sak i varje inlägg. Det gör det så tråkigt. Så när skolan börjar ska ni få minst 2 inlägg vaje dag där det inte kommer stå samma sak i, oki? Bra. Puss   

    

Skapa flashcards