Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under januari 2012

Av Pauline Johansson - 30 januari 2012 18:29

 

Av Pauline Johansson - 30 januari 2012 17:27

Hej snyggingar! Tänkte berätta lite om min dag igår för er. Vi skulle prova åka snowboard, så vi åkte och hyrde en varsin. Sen drog vi iväg till hudfjället och tog på oss bräda och resten och tog oss upp för sittliften! En sålänge gick allting bra. Sen kom vi upp och vi ramlade HELA tiden! Det va verkligen svårt haha! Jag tror att det första åket va det lääääängsta åket jag åkt i mitt liv! Det tog 2 timmar ner! Jag ramlade iaf hela tiden första åket.. Haha har massa blåmärken över hela kroppen. Min rumpa är helt öm också.. igår kunge jag inte ens sitta ner, så jäkla illa var det. Andra åket gick gryyyymt bra! Tror alla blev lite förvånade faktiskt, till och med jag själv! Sen åkte jag bara en sista gång för gjorde mig riktigt illa! Vi åkte en rödbacke och slutet var svart.. Halva backen då gick också grymt bra men den sista biten krashade jag, och hade ramlat så många gånger innan så det gjorde så oooooooooooont ni fattar inte! Tappade andan och fick lätt hjärnskakning typ   


Gjorde tre riktiga faceplats igår också, första va ingefarligt, haha garvade lite faktiskt, andra så fick jag en blåtira x) och den tredje gången va riktigt obehaglig! Jag fick en lätt hjärnskakning och tappade andan  Och efter den så slutade jag åka.. Mådde riktigt piss, hade ont i hela kroppen kunde inte röra mig i huvudtaget. Fick en blåtira, sträkte halsen (!), stukade fingrarna, landade hela tiden på rumpan och ryggen så har riktiga blåmärken helt öm är jag också.., och slog i bakhuvudet flera gånger så hade extrem huvudverk! Så efter det drog vi och käkade lunch i en av resaurangerna som ligger där vid backarna och efter maten gick jag och bytta om till mina vanliga skor. När jag kom hem duschade jag tog en alvedon och somnade en stund. Sen drog vi till en annan stuga och på vägen dit vurpade jag igen och slog i bakhuvudet och ryggen! Så jäkla otur.. Hade ju redan ramlat tillräckligt lixozm. Men det var riktigt kul iallfall när det funkade! Kommer lätt att prova igen!   Idag har jag riktig träningsverk kan jag ju lova er! Haha men det är najjs! Körde slalom idag och man kände ju av armarna och benen, haha! Två bilder på oss från igår!

   

Av Pauline Johansson - 29 januari 2012 11:00

Asså påriktigt vad tråkigt. Pappa sitter och förhör mig på massa tal, gångertabellen osv. Och avsnittet i matte boken är ju typ algerbra. Så ja den här bilden passade ju rätt bra! Kommer aldig att behöva det här. Kommer alltid att ha miniräknare lixom, i mobilen eller något annat. Inte precis så att alla miniräknare en dag försvinner eller? NEJ.

 


Av Pauline Johansson - 28 januari 2012 14:15





Hej på er! Nu är vi framme eller det var vi redan igår men och har börjat på in oss i våran stuga! Den är riktigt mysig bilden nedanför är på våran utsikt hehe, fiiint juee! Men nu ska vi dra till backenoch åka lite skidor, taggad tjej puss!

 

Av Pauline Johansson - 27 januari 2012 17:45

Just nu sitter vi i bilen på väg upp till sälen! Vi har åkt i ungefär 3 timmar och har 3 timmar kvar typ! Eftersom det här är ett tidsinställt inlägg så tänkte jag att jag kunnde lägga upp några bilder från förra året då vi också va där! Och så ni vet kommer det dyka upp flera sånna här inlägg, lite då och då. Så att ni inte blir så mycket utan uppdatering när jag är borta!

       

Av Pauline Johansson - 26 januari 2012 23:49

Åmajgad vad jag e trött.. haha första gången på hela dagen jag är hemma påriktigt! Gick hem en snabbis efter skolan för att lämna mina saker och hämta min plånbok, sen åkte jag till tumba där jag mötte mamma och denina. Vi åt middag tillsammans och efter det drog jag hem lämnade mina saker igen.. Sen mötte jag upp Älskling och kom hem kvart över elva. Min dag sådär snabbt. Borde ha packat också men får göra det snabbt innan jag åker imorgon. Vi ska åka vid halv tre så kommer inte vara med på sista lektionen.. Så slutar kvart över ett istället! Najjs så tänkte att jag kunde packa mer noga då! Eller jag kanske inte ens har skrivit på bloggen att jag ska på skidsemester? Haha nu när jag tänker på det så har jag inte det! Va buwsigt, nej men imorgon ska iaf några familjer + vi upp till sälen och åka skidor. Är hemma redan på onsdag kväll igen så blir skola redan på tordag! Men det ska iaf bli kul, hoppas bara att jag kan åka nu när jag har förstört mina knän ännu mer.. Ramlade ju och knät hoppa typ urled och tillbaka.. Så får åka lindad och med vilkanskydd. Skare gå så skare! Iaf är jätte trött så ska sova, pussss! En bild på mig från idag.

 

Av Pauline Johansson - 25 januari 2012 22:41

Så nu är jag hemma igen! Har precis duschat och är klar för att sooooova! Love, haha.. Utvecklingssamtalet gick bra! Visste redan vad dom skulle gnälla lite på men det gjorde ingenting för resten va bara bra! Glad också att några lärare hade sagt att jag skulle/kunde höja mina VG till MVG den här terminen (Y) Så det ät jag asglad över! Men ska sova nu så blir mer uppdatering imorgon igen. Pusssss, trött cheyyy ---->

 

Gick med i en tävling för skojsskull. Man kunde bli dagens snygging på Sara & Julias blogg! Kolla här! 

Av Pauline Johansson - 25 januari 2012 16:14

Har så himla tråkigt, ni ska se hur full min cam är med bilder, haha min mobil också.. Gör ingenting vettigt, vill bara att tiden ska gå fortare! Den gå så jäkla sakta  Ska inte hem efter utvecklingssamtalet, så om jag inte bloggar innan jag går sen så uppdaterar jag säkert när jag kommer hem igen.

    

Skapa flashcards