Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under mars 2012

Av Pauline Johansson - 6 mars 2012 15:59

         

Av Pauline Johansson - 6 mars 2012 15:14

Det finns så många som inte gillar mig, är avundsjuka, eller bara stör sig på mig allmänt? Vad är erat problem? Kom fram och prata med mig om det är något ni vill. Så mobbade, bara så ni vet! Jag tar inte åt mig, tycket mest det är roligt att ni orkar lägga ner tid på mig. Det roligaste är att ni inte har någon anledning förutom att ni kanske önskade ni vore jag? Eller? För jag skiter i er? På riktigt jag har de vännerna jag vill nära mig. Jag har vänner, riktiga vänner och jag behöver inga falska. Jag har lärt mig att se skillnad på diamanter och stenar, så snälla ni. Lek inte min vän för det är bara äckligt. Och om ni inte tänker erkänna vad ni sagt om mig så kommer ni bara fortsätta att var mobbade. Hahah. See U Motherfuckers   

 

Av Pauline Johansson - 6 mars 2012 13:59

Hej!  

Kom precis hem efter en asbra dag i skolan! Sista lektionen skrev jag prov och det gick bra tror jag! Annars har jag bara flummat hela dagen, hela mobilen är fylld av videosar och bilder från idag!  Kanske lägger upp någon? Vad tycker ni? Kan iaf bjuda på en bild från idag, haha här satt vi i matsalen och vi hade typ "smör-krig" jag vet jättemuppiga men vi hade faktiskt roligt! Updaterar lite bättre snart! Puss

 

Av Pauline Johansson - 5 mars 2012 15:54

Nu när man kommer hem efter första skoldagen efter ett lov då märker jag verkligen hur mycket jag har saknat det! Jag saknar ju klasskompisarna mest såklart men bara själva grejen att vara i skolan också! Jag vet att jag är konstig haha.. Men det är sant! I alla fall så måste jag plugga idag, har SO-prov imorgon. Jag kan redan ganska mycket men ska plugga ändå! Måste också jobba en timme ikväll, hur ska jag orka? Jag måste, jag pluggar ALDRIG hemma, det går inte? Det är så mycket annat som distraherar mig så kan aldrig koncentrera mig ordentligt därför föredrar jag hellre att stanna lite extra efter skolan för då vet jag att jag får det gjort! Någon annan som gör som mig för jag tror inte jag är ensam om det.

 

Av Pauline Johansson - 4 mars 2012 17:15

Vet du skillnaden mellan oskyldigt skvaller och elakt skitsnack? Har har du sex regler för att bli en gossip girl med stil. Tänkte för er som gillar att pata om mig till exempel, ni tycks ju behöva det här! Haha, så har suttit och skrivit i 40 minuter nu ungefär för att ge er en snabb-kurs  

 

1. Skvallra med rätt personer. Vill du prata om allt och inget (även sånt som du inte har med att göra) är det smartast att prata med personer du vet att du verkligen kan lita på och är ni en liten grupp där du vet att allt du säger stannar i mellan er så´är det bara babbla på. Men tänk bara på vad du säger om det finns någon person som gärna går runt och säger att den hört skvallrerna från dig!

 

2. Håll dig alltid till fakta, sprid inte falska rykten. Svaller funkar precis som viskleken, folk lägger till och ändrar i historien preics som de vill därför ska man inte lita på sånt man hör till 100% Sprider du falska rykten kan du räkna med att det förr eller senare kommer slå tillbaka mot dig själv!

 

3. Skvallra om rätt personer! Har du hört något nytt om en kändis? Snacka på! Men om du tänkte prata om en klasskompis till exempel tänk nog på vad du säger, för att då finns det stor risk att det du sagt kommer fram!

 

4. Du kan aldirg skydda dig själv mot skvaller, men om du sticker ut hakan och gärna pratar om andra är risken stor att du blir intressant för andra att snacka om.

 

5. Bryt aldrig ett förtroende! Får du veta en hemlighet, håll den.

 

6. Även fast det du säger inte va menat på något elakt sätt så om du sagt något som sårat någon be om ursäkt. Även fast du inte gjort något fel men personen blivit ledsen ändå kan du ändå säga att du inte menade så. Personen du sagt något om kommer snabbt må mycket bättre!

 

SÄTT ÄVEN GRÄNSER!

Fråga den du tycker sagt något dumt eller sårande vad hon/han menar. Fråga personen t.ex "tänker du när du säger så?". Det kan ge pesonen en liten tankeställare och att den själv får inse att det den sagt kanske låter dumt eller att orden kanske sårar. Det kan också vara ett missförstånd som cirkulerar så det bästa är att prata med varandra!


Bemöt också andra som du sälv vill bli behandlad. Försök säga något snällt, det smittar av sig


Tänk på att en sur kommenar inte alls behöver vara riktad mot dig. Den som oftast säger något elakt kan själv vara ledsen, irriterad, eller sjuk. Alla vet nog att det är lättare att säga något dumt om man själv inte mår riktigt bra.

 

 

Av Pauline Johansson - 4 mars 2012 15:45

Kom precis hem till mamma! Känns skönt att få komma hit igen faktiskt! Känns som om det va hur länge sen som helst? Men kanske känns som extra länge nu när vi har haft lov? Maybe Pappa skjutsade i alla fall hit oss direkt. Vi åkte till MIO i Heron City och letade efter en matta men vi hittade ingenting där, så vi åt lunch och gick in på Media Market istället! Och där hittade vi lite grejer, hehe! Fan vad kul vi kommer ha, synd bara att det är en vecka kvar tills vi ska dit igen! Men nu har jag och Denina något annat att längta efter tilla vi ska dit! Vi har fyra kontroller en till alla och sen köpte vi massa spel också! Alla vi fyra kommer sitta helt hysteriska, garva och säkert bli arga på vanradra också men haha vad kuuuul!

Det blir alltid så här när vi går till Media Market?!  

    

Av Pauline Johansson - 4 mars 2012 12:56

 

Av Pauline Johansson - 4 mars 2012 12:23

Godmorgon på er!  

Har ni sovit gott? Det har jag! Känns skit skönt. Somnade i pappa och Lindas säg igår kväll, vi låg och kollade på film därinne och jag däckade! Hihi som alltid när man va liten  Den ändå skillnaden är bara att man måste gå upp till sin egna säng själv eftersom att Linda inte direkt orkar bära upp mig hehe.. Inte pappa heller men han va ändå inte hemma så ja. Hade varit ute någon timme också. Träffade mitt hjärta, igår hade vi varit tillsammans i två månader, sjukt 


Snart ska vi åka iväg, tror vi ska till MIO eftersom jag ville åka dit! Jag behöver en ny matta till mitt rum så det behövs införskaffas! Sen ska jag och Denina till mamma, det är ju söndag idag! Hon kom hem från Moskva igår också. Har saknat henne jättemycket! 

 

Ovido - Quiz & Flashcards