Pauline Johansson ❀

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

DÖDSATTACK PÅ KÅLMÅRDEN!

Av Pauline Johansson - 17 juni 2012 23:09

Har ni hört om vad som hänt på kolmården idag?  

Det var en djurskötare som avled efter att ha gått in till vargarnas inhängnad ensam. Kvinnan hittades död på marken av sina arbetskamrater. Hon var i vargarnas våld i en halv timme innan dog och hennes kollegor reagerade på att hon varit borta ovanligt länge utan att höra av sig redan efter 10 minuter (det är då jag undrar hur söliga männsikor det finns). Djurskötaren hade följt vargflocken sedan de var valpar. Sammanfattade aftonbladets artikel väldigt mycket hehe.. Men tycker ni inte det är tragiskt? Sen så disskuterar de om man ska gå flera stycken i fortsättningen eller om man ska forsätta gå in ensam? Hur sjukt, borde inte det vara ganska självklart efter det som hände idag?


Tycker ni att vargarna ska inte avlivas eller inte?

Bilden är lånad från aftonbladet.


 
 
Ida

Ida

18 juni 2012 07:53

Nej! Dom ska inte avlivas. Jag tycker faktiskt att hon får skylla sig själv som gick in till massa vargar helt ensam.
Jag menar, dom är ju flockdjur och dom är ju farliga. Det kan ju slå slint i huvudet på dem....men vet ju aldrig.
Det är bättre att släppa ut dem i vildmarken eller nått, eller bara låta dem vara.

http://idahlissie.bloggplatsen.se

 
Elisabeth

Elisabeth

18 juni 2012 08:58

Det är lite svår fråga men jag tycker faktiskt dom ska avlisvas för att en varg expert på tv sa att domma vargarna har blivit så vana men människor så det räcker att hon djurskötaren råka snubbla eller tappa något som inte man brukar göra enligt rutinerna så blir vargarna lite "vad händer här" och dom fattar inte så dom atackerar. Så ingen vet faktiskt vad som har hänt. Så om vargarna kunde prata och säga vad som hade hänt så skulle man kunna lösa det. Men nu kan inte vargarna prata så det är synd! :)

http://www.Youlookatmypictures.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

18 juni 2012 22:34

Jag tycker att det som hänt är tragiskt! Absolut!

Att hon gick in till vargarna själv tycker jag var lite dumt då vargen faktiskt är ett vildjur och inte enligt mig kan bli helt tam.

Sen om de ska avlivas eller inte beror ju på vad som hände egentligen kanske en lek som gick överstyr? hon kanske gjoprde illa sig och blödde och vargarna då med tanke på blodlukten fick jaktinstinkt? Man vet ju inte

Jag tycker vargen är ett vackert djur men att de inte ska vara bland människor utan ute i det vilda där de hör hemma för normalt sätt är vargen väldigt skygg.

Jag tycker att de på kålmården med tanke på vad som hänt ska gå fler in till vargarna fler som kan hålla koll och hjälpa varandra.

http://www.maddiiee.bloggplatsen.se

 
Linnéa

Linnéa

19 juni 2012 11:32

Neej!! De ska absolut inte avlivas det är hennes egna fel att hon gick in i buren med vilda vargar.. enligt mig kan de inte bli helt tama..
Vargar är familjens nästan favorit djur.. vi älskar vargar och alla djur .. men av vilda djur är det vargar .. aldrig att de ska avlivas!!

http://www.linneadevilofhell.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:50

Efter att ha velat fram och tillbaka om jag ska byta bloggportal eller inte så har jag äntligen bestämt mig! Nu har jag flyttat hela den här bloggen över till nattstad.se!  Alla arkiv, gamla, bilder osv finns på den nya vilket är grymt! Hoppas ni hän...

-

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:37

Kod för att importera min blogg till Nattstad:2287391207

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 17:40


Vilket underbart väder det har varit i Stockholm idag! Bara underbart solsken! Fast nej  Har bara varit kallt, mörkt och regnigt hela dagen.. Så tänkte att jag skulle dra till gymmet om ett litet tag för ett härligt spinning pass. Så jag glömmer v...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 14:52

Den här snubben alltså.. Alla covers han gör är helt otroliga!   ...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 13:19


Då kör vi på ett länkbyte då! Jag tycker att ni verkligen borde titta in Marias blogg! Vi gick hela grundskolan tillsammans, super söt tjej! Hennes blogg är dessutom en av de vå bloggarna jag läser själv! Klicka på bilen för att komma dit!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards