Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under juli 2012

Av Pauline Johansson - 5 juli 2012 22:30

Ett typiskt blogg ämne är förebilder. Jag tycker faktiskt synd om de lite större bloggarna som får tydligen automatiskt att dom måste vara en bra förebild för sina bloggläsare. Jag tycker det är sjukt vad mycket elaka kommentarer som ramlar in så fort till exeplel Kissie visar sin vältränade mage? Ska en tjej eller kille behöva tänka på allt h*n skriver och visar bara för att vissa bloggläsare kräver att h*n ska vara en stor och bra förebild? Jag tror seriöst inte att dem skapat och driver sin blogg för att vara den perfekta förebilden för alla tjejer? Eller vad tror ni?
 
Vad är egentligen den perfekta förebilden som alla bloggare ska föreställa? Är det meningen att dom ska skippa att göra misstag, inte prata om deras koplex, snacka om att dom ska börja äta nyttigare, åka utomlands och festa loss en hel vecka osv. Ska dom helt enkelt hoppa över att leva livet så som de själva vill bara för att vissa av deras bloggläsare kräver det? Vara tråkiga, bara vara hemma baka, lägga sig tidigt varje kväll och gå upp tidigt? Eller jag vet inte? Hur ska dem göra för att slippa att få massa kommentarer "Och du ska vara en förebild?!", sluta leva livet? Eller då kanske vissa av er också hade klagat? Ingen lever för att lev efter hur någon annan tycker du ska leva ditt liv.
Missförstå mig inte bara, vad jag tycker så är det int vad man gör som blir att man är en bra förebild? utan mer kanske sitt sätt att stå för sig som inspirerar andra. 

En blogg hade blivit så tråkig att läsa om det nu bara hade varit denna söta prima perfekta flickan med rosa rum och massa gosedjur omkring sig. Men dagens bloggare, dom är tonåringar (de flesta) och tonåringar går på fester, dom kanske röker och dom lägger ut bilder där dom visar hud? Acceptera läget. För ingen människa är perfekt, inte ens flickan med rosa rum och massa gosedjur som aldrig lämnar huset utan att mamma och pappa står där och håller henne i handen. 

 
Och vet ni vad, jag är jag och fruktansvärt nöjd med att få vara just mig. Ni kan se mig i bikini på stranden, i korta shorts i stan, så då kan ni ju likagärna få se det på bloggen också, och så borde alla bloggare få kunna tänka.
 
Och för er som orkade läsa det här inlägget, grattis! Va bara tvungen att skriva av mig ser så mycket hat hela tiden. Folk som slänger skit på varandra för det ena och det andra, som ämnar elaka kommentarer på bloggar, på facebook osvosv.Innlägget är nästan helt kopierat utav en annan bloggare (rsjulia.blogg.se). Hennes inlägg inspirerade verkligen, klicka in på hennes blogg verkligen värt det!
 
 

Av Pauline Johansson - 5 juli 2012 20:59

Hello folks! Just nu sitter jag och väntar på middag. Mysmys, blir grillat! Sjukt gott, vi äter som kungar när vi är här haha  Idag har jag varit i stallet i typ 6 timmar om inte mer. Ridit har jag också gjort! Har sån otrolig träningsverk i HELA kroppen!! Kan knappt gå, men jag gillar det. Beatch 2012, inte försent än!  En bild från träningen idag, hehe.

 

Av Pauline Johansson - 5 juli 2012 13:45

Hey people! Vaknade ovanligt sent idag, kvart i ett hehe.. Känns som att hela dagen gått. Så för att göra någon nytta tänkte jag att jag och Denina kunde dra ner till stallet och mocka, sen tyckte pappa vi kunde göra lite "marialvård" (smörja m.m) på sakerna i använder när vi är här.. Passa på nu när hästarna ändå står i hagarna. Sen så vi lär väll vara där nere till middag ungefär. Sen efter maten så ska vi nog ner igen för att rida. Haha som ni märker är det typ det enda vi gör när vi är här, men jag gillar't  Nu ska jag byta om, så vi hörs när vi hörs! Puss

 


Av Pauline Johansson - 3 juli 2012 22:00

Fullrulle hela dagen! Vaknade upp hos Sebastian  Sen så åkte jag hem och vi åkte till Åkersbega. Vi red, och jag red en av deras hästar. Rebecca står bara så henne får jag rida när jag är här  Hoppade henne idag! Det gick bra förutom att jag flög av i slutet. Det gick lite fort haha så hon hoppade av alldeles förtidigt och jag hängde inte riktigt med. Landade bra när jag ramlade, slog bara i huvudet men har inte ont någon stans! Roligt nog fångades det på film, så tänkte att jag kunde dela med mig av den hahahahah. Ser skit roligt ut. Men jaja! 

 

Sen så gick det såklart inte bara dåligt! Lägger upp en video då jag inte flög av hahah! 

 


Av Pauline Johansson - 3 juli 2012 15:20

Här har ni svaren på frågestunden jag hade förut.. Bättre sent än aldrig!



Elisabeth

Vilka är dina tre egenskaper?

Ärlig, ställer alltid upp och possitiv.
Din favorit mat?
Thai!
Favoritfärg?
Rosa.
Vad gillar du att göra i fritiden?
Rida & umgås med dom jag tycker om!
Vilken kändis eller en artist skulle du vara i hela ditt liv om du fick välja?
Oj, jag vet faktiskt inte.

Kommentera gärna min blogg och säg vad du tycker om den! :)

http://www.Youlookatmypictures.bloggplatsen.se


Denina

Hur känner du in för flytten?

Såklart det är jobbigt, men det kommer bli bra sen.
Hur tänker du när du plockar ihopp en outfit?
Att jag ska trivas och att plaggen ska matcha varandra.
När kommer du att fltta hemmifrån?
När jag pluggat klart, har ett jobb och självklart har råd.
Vad ska du shoppa i Kina?
Skor och väskor i massor! Sen sjävklart massa kläder!

http://fruktkungen.bloggplatsense 


Elin

Är du bortskämd?

Alltså.. Både ja och nej.
Favoritglass?
Pigelin & Twister!
Hur många läsare har du per dag ungefär?
Några hundra unika.
Tycker du själv att du liknar kissie?
Nej inte alls.
Skryter du mycket?
Tycker jag verligen inte.
Du verkar konstig... :o
Jasså?


Niqole

Hur lång är du?

179 cm
Hur mycket väger du?53 kilo.
Finns det något du vill ändra på dig själv, vad isåfall? Hade velat ha tjockare hår.
Kram

http://niqolerosenqvist.bloggplatsen.se


Sara

Vad fick dig att börja blogga? :)

Jag vet inte kommer inte ihåg, hehe.
Vilken klädaffär brukar du fynda mest på? Åh, det är alltid olika.

http://photobysara.bloggplatsen.se

 

 


Av Pauline Johansson - 2 juli 2012 18:44

Eftersom jag inte kunnat uppdaterat på bloggen har jag inte heller berättat att jag kom in på gymnasiet jag valt! I fredags förra veckan fick jag veta att jag i augusti ska börja på Östra Real, sam/sam! Ska bli sjukt kul, sitter och räknar dagar hehe. 45 dagar kvar bara! Min morbror och min kusin Rebecca och hennes pojkvän har gått där, har bara hört bra saker också så ska bli sjukt nice.

Bild lånad från Östra Reals hemsida.

Av Pauline Johansson - 2 juli 2012 16:01

Så, förlåt för mitt jättelånga uppehåll från bloggen men har inte haft tillgång till dator eller internet på flera veckor.. Men nu är jag back on track igen!

Min midsommar va grym! Haha skönt folk  Jennifer ska skicka över massa bilder från den veckan så om jag inte får dom alldeles för sent så tänkte jag att jag skulle lägga upp dem på bloggen sen. När jag kom hem frpån Kalmar (där jag va och firade midsommar med Jennifer) så hade vi precis flyttat från jägarstigen till vår nya lägenhet i hammarbysjöstad. Där vi inte heller haft internet förns idag faktiskt. Men nu kommer jag iaf kunna uppdatera normalt wohoo. Admin har också lovat att appen så vi ska kunna mobilblogga ska komma om några dagar.. Vi får se vad som händer med det.

 

Ovido - Quiz & Flashcards