Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under september 2012

Av Pauline Johansson - 30 september 2012 23:30

             

Av Pauline Johansson - 30 september 2012 17:30

Jag läste precis ett inlägg om mobbning som Jennifer skrivit på sin blogg och ja ni. Det känns som jag kunde ha skrivit vissa bitar ur den själv.. Snacka om att vi tänker helt lika när det gäller den här biten. Tänkte lägga ut en bit av inlägget på min blogg. Självklart länkar jag hennes blogg också! [LÄNK]


Hur fan kan man mobba en person? Trycka ner någon? Hur kan ens sånna grova ord komma ur en sån liten mun? Och hur kan man dessutom inte känna den minsta skuldkänslan? Inte känna sig det minsta dålig? Blir så jävla äcklad av sånt här beteénde. Det är rent ut sagt helt jävla vidrigt. Det här är det som upprör mig mest, för förstår mig verkligen inte på hur man kan tycka om att leva på det här sättet, att konstant behöva såra en annan person. Varför vill man inte se personer le istället? För vafan tjänar du på att se någon annan ledsen?

 

Så ni som läser det här och tycker det är kul tycker jag synd om för då har ni något allvarligt fel. Det är inte friskt. Snälla va med och ändra på dagens samhälle, för jag skäms att leva i det. Skäms åt dom som förstör en persons liv genom att kasta ur sig ord, och jag är, har alltid varit och kommer alltid vara på de svagas sida. Kommer alltid vara emot mobbning och allt vad de innebär, och jag kommer även föralltid även göra det jag kan för att stoppa det. Hade jag själv varit där så lovar jag att mobbaren hade skämts ihjäl och begett sig hem till sitt mörka lilla rum hemma hos föräldrar som inte lärt dom skilja mellan rätt och fel. Tack för mig. ///J

    

Av Pauline Johansson - 30 september 2012 15:10


Varför måste jag alltid ha sådan beslutsångest? Ska köpa någon av dem här tre väskorna men jag vet inte vilken? Kanske tar alla tre? haha  Nejmen allvarligt vilken tycker ni är snyggast? 1, 2, 3? Kommentara!

 

1.

2.

   

3.

 

Av Pauline Johansson - 30 september 2012 14:36

  

Av Pauline Johansson - 30 september 2012 13:00

Jag kommer ihåg hur allting började. Jag var 6 eller 7 år när jag började spela med 96orna. Det var jag Julia och Olga från början. Vårt 97 lag fanns inte ens då. Vi försökte få Vera och Emma att börja också men dem vågade inte först. Jag kommer ihåg hur små vi var.. Sen så startade mamma upp 97-laget med bl.a Julias pappa och Veras mamma. Det rullade in flera små tjejer och tillslut var vi tillräckligt många för ett helt lag! Åren rullade på och jag kommer ihåg att vi hade så jävla kul ihop.


Det är två år sen nu jag slutade (spelade 7 år).. Känns som om att det var igår. Vi hade cup. Jag kunde inte vara med men jag följde med dit ändå. Ville fortfarande vara en del av alltihop.. Beställde till och med deras nya overaller gick på matcherna osv. Vägrade lixom släppa taget. Tiden gick och jag märkte att knäna inte blev bättre. Så fort jag anstängde mig lite dvs. springa, hoppa, böja mig ned osv så gjorde det ont. Jag kom inte tillbaka något mer  Jag saknar det så himla mycket, asså har till och med tårar i ögonen. Tänker när man står där på planen får bollen och ska göra någonting av den. Det är bara ren lycka. 


Jag älskar fotboll och jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle sluta. Fick knäproblem men fortsatte att träna och spela eftersom att docktorerna sa att det inte var farligt. Det gjorde ont men eftersom att det inte var farligt bet jag ihop. Jag höll ut två säsonger, men sen kom jag till en gräns då jag inte orkade bita ihop längre. Jag kanske borde lagt av tidigare? Bara tagit en liten paus då? Jag kanske till och med hade kunnat spela nu om jag inte hade töjt så mycket på mina gräser..?  

Två år sen nu... Saknar det varje dag.

 

Av Pauline Johansson - 30 september 2012 11:11

 Jag är mörkrädd..

 Jag är är inte rädd för att säga vad jag tänker, vad det än är. 

 Jag går jättejätte fort. Mina vänner klagar alltid  

 Vill ha magrutor haha, nästan där!  

 Jag är ganska bortskämd... Tyvärr.

 Jag har hål i navlen.   

 Jag älskar att vara lång. Dock hatar jag att jag har mycket problem med ryggen pga av det.

 Jag vill ha två barn som vuxen. En flicka och en pojke. 

 Jag tror att jag vill arbeta som idrottslärare sen.

 Jag har bra självförtroende hahaha... Men det är väll bra? Jag är ju aldrig elak eller bitchig?

 


Av Pauline Johansson - 30 september 2012 11:00

Hejsan & godmorgon till er som precis har vaknat! 


Idag är det söndag, tråkigt nog. Det blir städdag här hemma hos pappa. Så har precis städat klart mitt rum. Kännde att det var dags nu haha  Ska även få upp min spegel idag, tack och lov! Den har stått på golvet alldeles för länge nu.. But finally!  Tänkte att jag skulle börja packa ihop det jag ska ha med mig hem till mamma ikväll. 


Igår hade jag en ganska seg men mysig kväll med mina finisar och Stoffe! Vi bara chillade galet. Det var ju sämst väder igår också så vi var bara på unkan. Fick skjuss dit och hem av Linda. Så jävla snällt!  Hade annars fått gå i mörkret och spöregnet helt ensam  Jag och min snygga bestie igår!

 

Skapa flashcards