Pauline Johansson ❀

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Därför byter jag skola.

Av Pauline Johansson - 16 september 2012 13:35

Som många vet kom jag in på Östra Real och har gått där nu drygt en månad och jag väljer att hoppa av och börja i en ny skola. Och det här är anledningarna till varför jag byter.


Männskorna är otroligt falska (nu säger jag inte alla är det, men dem männskorna jag stötte på under min månad där). Det är fniss och skitsnack bakom ryggarna på varnadra redan från dag 1. Både inne i lektionssalarna och på rasterna. Det finns koder om vad man får tycka eller inte. Man får inte ha rätt till sin åsikt om man inte tycker samma sak som alla andra. Man blir alltså åtsido satt för att man inte delar samma männsikosyn och politisk åsikt.



Det är i sånna här lägen man märker hur mycket ens föräldrar påvekar sina barn (jag är såklart också påverkad, men jag kan respektera att alla inte tycker samma sak om olika frågor).

Skolan är så extremt ytlig. Människor pratar om pengar 24/7, vissa tar på sig alla märkesklder dem har, BARA för att visa upp och bevisa för folk runt omkring att de har råd. Så extremt pinsamt, förlåt. (fortfarande inte alla, men nästan.)

Sen får jag inte glömma att nämna att lärarna aldrig ler och ger hänsynslösa läxor! 


Jag tycker absolut inte att skolan når upp det fina och bra ryktet dem har. Och jag tycker att det är ännu konstigare att det är stockholms mest sökta skola? I klassen jag gick i var vi 33 styckem, 1 bytte linje, 1 vill byta linje, 5 (ink. jag) bytte skola, 3 till vill byta skola. Är inte det sjukt? Jag tycker att det är alldeles för många! Normalt är det kanske 1-2 som antingen byter linje eller skola. I det här fallet 10 stycket som ville göra antingen eller. Vissa människor i klassen jag gick i var jättetrevliga. Men tre år på den skolan skulle inte funka för mig. Jag byter för att jag inte trivs i en sån miljö. Jag har råd, men när jag inte kan komma med en knut i håret och munkjacka för att folk kollar snett så räcker det för mig. Jag gillar när folk kommer från olika delar av världen, blandat av olika männskor. DÅ känner jag mig bekväm.


Jag börjar på John Bauer i Liljeholmen på måndag. Jag har gått två provdagar och trivs. Det är en sådan skola som jag ska gå i.

   

 

Nej tack! ^^

 
 
amelyn

amelyn

16 september 2012 19:39

Håller med dig. Känns som att så mycket är ytligt och falskt. Vill inte leva i en sån värld och vill absolut inte ha något med så falska och barnsliga personer att göra. Det är så jävla mycket skitsnack hela tiden. Jag vill stå upp för den jag ÄR och uttrycka MINA åsikter utan att bli nedtryckt. Det fega är att typ ingen vågar stå för vad de tycker och man vågar absolut inte säga till personen det gäller, vad man tycker. Man ska gå bakom ryggen. Det är nog dags för många att växa upp och ta tag i sina egna problem.
Btw, har också bytt skola.

http://ame-lyn.bloggplatsen.se

 
johan

johan

16 september 2012 23:33

ungefär så var det när jag gick gymnasiet. jag började på fordon men det var inget för mig så jag böt till samhäll-samhäll. det var lite som du beskrev men inte lika extrem som det kanske är idag. sen för några år sen så skolade jag om mig inom jordbruket. där var det så att killar skulle gilla traktorerna och sånt medans tjejerna skulle vara djur människor. ungefär som samhället i stort. detta var en vuxenkurs förlagd på ett gymnasium så det var ganska hårt där vad gäller den kulturen. jag var en av de enda killarna på den skolan som var öppet djurintresserad då djuren räddat livet på mig. fan vad jag var hatad av de "coola" på skolan. det var nästan på som du skrev. jag blev faktiskt mobbad mycket tack vare det. men jag skiter i det. jag vet vad jag är intresserad av och JAG är den som ska fortsätta söka de intresserna. du gör rätt i att byta! det är det jag vill komma till...

http://www.livetsomdrang.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

17 september 2012 15:48

Jag söker till gymnasiet nästa år, hoppas verkligen det inte är nån sån här skola jag hamnar i.

http://www.mandablack.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:50

Efter att ha velat fram och tillbaka om jag ska byta bloggportal eller inte så har jag äntligen bestämt mig! Nu har jag flyttat hela den här bloggen över till nattstad.se!  Alla arkiv, gamla, bilder osv finns på den nya vilket är grymt! Hoppas ni hän...

-

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:37

Kod för att importera min blogg till Nattstad:2287391207

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 17:40


Vilket underbart väder det har varit i Stockholm idag! Bara underbart solsken! Fast nej  Har bara varit kallt, mörkt och regnigt hela dagen.. Så tänkte att jag skulle dra till gymmet om ett litet tag för ett härligt spinning pass. Så jag glömmer v...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 14:52

Den här snubben alltså.. Alla covers han gör är helt otroliga!   ...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 13:19


Då kör vi på ett länkbyte då! Jag tycker att ni verkligen borde titta in Marias blogg! Vi gick hela grundskolan tillsammans, super söt tjej! Hennes blogg är dessutom en av de vå bloggarna jag läser själv! Klicka på bilen för att komma dit!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards