Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under september 2012

Av Pauline Johansson - 12 september 2012 18:38

Av Pauline Johansson - 12 september 2012 10:58

Vaknade för en halv timme sen så nu sitter jag och myser med min bebis. Ska ta och göra mig lite frukost också, vrålhungrig som alltid!  Hahaha jag gillar att hon ser typ helt livrädd ut på båda bilderna.. 

   

Av Pauline Johansson - 11 september 2012 22:43

Resultatet, ser ju så klart bättre ur i IRL. Men svårt att få det bra på bild. I alla fall det blev en grå/silvrig/svart sotning! Sista bilden, försök att inte tänka på vad jag gör för min, haha..

   

Av Pauline Johansson - 11 september 2012 19:35

Visar er resultatet sen!

Av Pauline Johansson - 11 september 2012 17:05

@paulinejohansson heter jag! Eller scana bilden nedan!  

 

 

 

Av Pauline Johansson - 10 september 2012 19:00

Kärlek är det bästa och det värsta som en människa kan råka ut för. Det är den skönaste men samtidigt den mest smärtsamma känslan som finns. Det har blivit sagt minst en trillion miljoner gånger innan, och det är för att det är sant. Jag tror att kärleken är det enda människan aldrig kommer att förstå. Säkert kommer man en dag hitta ett botemedel mot cancer, man kommer säkert kunna resa genom svarta hål och kunna skapa portaler, men man kommer aldrig att kunna förstå kärleken och varför den påverkar människan som den gör.

Vet ni vad det värsta med kärlek är? Att man blir helt beroende av en annan människa, inte bara fysiskt utan också på ett psykiskt plan. Du tänker på honom/henne hela tiden. Och det gör en så fruktansvärt hjälplös, minsta lilla sak personen gör(eller inte gör) påverkar en själv enormt, på ett positivt eller negativt sätt. Man blir sårbar. Jag hatar att vara sårbar, jag vill vara stark. Vill inte ha någons hjälp. Vill kunna stå på egna ben. Men det funkar inte så i kärlek.

 

Två månader har gått nu ungefär. Jag är lika säker nu som då. Men ändå tänker jag på det varje dag. Hela tiden. 

Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Det skulle lika gärna varit jag som skrivt den här texten. Det är min gammla klasskompis Maria som skrivit texten. Ni hittar hennes blogg [HÄR].

 
Av Pauline Johansson - 10 september 2012 17:50

..Jag dör varje gång jag hör den här  

Skapa flashcards