Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under september 2012

Av Pauline Johansson - 29 september 2012 18:45

Ahhhh är så mätt nu! Jag och Denina blev köksslavar idag haha, Vi gjorde pizza. Riktiga kockar!  Det blev skit gott  Jag gjorde en fetaost pizza med tomat och lök och en gorgonzola pizza till mig och Linda, och Denina gjorde vanliga tråkiga pizzor till sig själv och pappa  


Idag så tränade jag imorse sen så när jag kom hem så gjorde vi alla oss i ordning. Vi åkte till Täby Centrum för det var någon Elite Model Casting där så jag åkte dit och anmälde mig haha! Yeah that's right! Förvånad själv till och med!  Men det var faktiskt mamma som skickade ett sms och sa att jag borde gå dit och pappa sa: Man lever bara en gång, så varför inte? Söta föräldrar jag har hihi  Kolla smset mamma skickade? Okej ni förstår ju inte direkt men om ni orkar kolla google translate hehe.. Satt i alla fall på tåget när jag fick smset. Garvade, hahaha asså folk runt om kring kollade ju inte liiiiite direkt. Men trodde hon drev först!  

 

Ska klä på mig nu tänkte jag. Haha sitter i trosor och linne och tittar på tv. Riktigt mys men ska åka till unkan och hänga lite med mina homies hade jag tänkt. Får ta igen det jag missade igår hehe  

Av Pauline Johansson - 29 september 2012 11:10

Godmorgon!  

Sitter just nu med en hårinpackning i håret efter ett asgymt träningspass  Det går alltid bra när jag rrider/hoppar min prins! Världens bästa häst!  

 

Lovade ju Diana ("min" frisör) att jag skulle göra en "hair rapair" nästa gång jag skulle tvätta håret.. Mitt hår är verkligen kaos  Har haft den i håret 20 minuter nu i alla fall och ska ha den i 10 minuter till haha.. Hoppas det funkar!! 


Jag tycker att banan är underskattat  Tummen upp för Chiquita! -lite random sådär haha..

 

Av Pauline Johansson - 28 september 2012 23:56

Så många tankar som kan snurra i mitt lilla huvud samtidigt. Helt otroligt.

Av Pauline Johansson - 28 september 2012 21:31

Ska gå och lägga mig nu, ligger redan nerbäddad. Riktigt värdelös fredag.
Först så skulle våra iPhone 5 komma idag men lastbilen som skulle leverera sa att att ingen var hemma när han skulle lämna av dem. Men sanningen är att pappa inte jobbat idag och varit hemma hela dagen. Så dem har helt enkelt skippat att åka hit. Eller gett upp för att dem inte hittat hem till oss (ganska knepig väg, men det borde väll inte spela någon roll? Skaffa GPS..!) Sen så drog vi och åt på Heron City, köpte skal till mobilerna som vi inte ens har fått.. Och åkte sen hem igen. Runt åtta fick jag veta att mina bästavänner gått ut utan att säga någonting till mig. Eller igår sa en av dom att de kanske skulle dr ut men att det inte var säkert. Är riktigt lack. Sen säger dom förlåt, och att jag skulle hört av mig..? Men det är inte direkt dem som sitter hemma och har astråkigt och blir tvingade att titta på Dirty Dancing..? Dom är liksom ute och har skit kul!  That's not fair. Hur fan skulle jag veta att dem hade bestämmt och planerat saker om jag inte ens visste någonting?! Men aja, nu ska jag sova i alla fall. Ska upp vid 7 för att jag ska iväg och träna. Ciao 

        




Av Pauline Johansson - 27 september 2012 18:02


 

Snart där!  

Av Pauline Johansson - 27 september 2012 17:15

Hejsan finisar!  

Efter skolan idag så åkte jag till Rönninge för att klippa mig. Mamma och Denina var redan där så var bara jag kvar. Mitt hår var verkligen slitet!  Diana ("min" frisör) var inte alls glad. Topparna var helt slitna och håret hade börjat gå av för jag plattar det så mycket.. Hon tycker inte jag borde platta håret överhuvudtaget, och det gör jag lixom vaaarje dag.


Det hade gått 4 månader sen jag klippte mig sist. Väntat alldeles för länge egentligen. Hon vill att jag ska gå dit var 8onde vecka nu. Försöker spara ut håret också och det vet hon. Men den här gången var jag tvungen att klippa 3cm. Känns jättekort haha!!


Fick massa oljor osv i håret. Sen tipsade hon mig massa saker. Och ett av tipsen kan jag dela med mig till er också! (Fetstilen över bilden). Hon bad mig också göra en hårinpackning ikväll. Skulle ha i den minst 20 minuter. Men helst så länge jag kunde! Förstår ni nu hur slitet det var..? Katastrof haha  Men nu känns det i alla fall som att det kommer att bli mycket bättre  


Fick med mig lite hårprodukter hem. Repair Hairbutter är en hårinpackning hon tipsade om, Slippery Repair Serum är som silkesdroppar man använder efter man t.ex plattat håret & Deep Shine Cream är ett värmeskydd! Hon rekomenderade dem produkterna. Serien ska tydligen vara väldigt bra! Tror man kan köpa dem hos de flesta frisörerna!  


Tips: Gör rent "plattorna" i plattången med jämna mellanrum! Det var tydligen jätteviktigt (själv hade jag ingen aning om det.) Det samlas tydligen produkter och sånt där man inte ens lägger märke till. Det kan bränna håret och får det gå av mycket snabbare!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards