Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under september 2012

Av Pauline Johansson - 16 september 2012 16:27


Fick ett par nya beats by dr. dre av pappa idag. Mina andra har gått sönder  

Tack pappa! Hur skulle jag klara mig utan hörlurar? Använder dem heeela tiden. Så kanske borde bli lite mer försiktig.. Hade haft mina andra typ två månader bara.. 

 

Av Pauline Johansson - 16 september 2012 13:35

Som många vet kom jag in på Östra Real och har gått där nu drygt en månad och jag väljer att hoppa av och börja i en ny skola. Och det här är anledningarna till varför jag byter.


Männskorna är otroligt falska (nu säger jag inte alla är det, men dem männskorna jag stötte på under min månad där). Det är fniss och skitsnack bakom ryggarna på varnadra redan från dag 1. Både inne i lektionssalarna och på rasterna. Det finns koder om vad man får tycka eller inte. Man får inte ha rätt till sin åsikt om man inte tycker samma sak som alla andra. Man blir alltså åtsido satt för att man inte delar samma männsikosyn och politisk åsikt.



Det är i sånna här lägen man märker hur mycket ens föräldrar påvekar sina barn (jag är såklart också påverkad, men jag kan respektera att alla inte tycker samma sak om olika frågor).

Skolan är så extremt ytlig. Människor pratar om pengar 24/7, vissa tar på sig alla märkesklder dem har, BARA för att visa upp och bevisa för folk runt omkring att de har råd. Så extremt pinsamt, förlåt. (fortfarande inte alla, men nästan.)

Sen får jag inte glömma att nämna att lärarna aldrig ler och ger hänsynslösa läxor! 


Jag tycker absolut inte att skolan når upp det fina och bra ryktet dem har. Och jag tycker att det är ännu konstigare att det är stockholms mest sökta skola? I klassen jag gick i var vi 33 styckem, 1 bytte linje, 1 vill byta linje, 5 (ink. jag) bytte skola, 3 till vill byta skola. Är inte det sjukt? Jag tycker att det är alldeles för många! Normalt är det kanske 1-2 som antingen byter linje eller skola. I det här fallet 10 stycket som ville göra antingen eller. Vissa människor i klassen jag gick i var jättetrevliga. Men tre år på den skolan skulle inte funka för mig. Jag byter för att jag inte trivs i en sån miljö. Jag har råd, men när jag inte kan komma med en knut i håret och munkjacka för att folk kollar snett så räcker det för mig. Jag gillar när folk kommer från olika delar av världen, blandat av olika männskor. DÅ känner jag mig bekväm.


Jag börjar på John Bauer i Liljeholmen på måndag. Jag har gått två provdagar och trivs. Det är en sådan skola som jag ska gå i.

   

 

Nej tack! ^^

Av Pauline Johansson - 16 september 2012 12:27

 

Tänkte tipsa er om maybelline's foundation 'Fit me'. Den är sjukt bra, blir abslolut inte kakig eller kladdig överhuvudtaget. Sen finns det verkligen också en nyans som passar alla! Det finns från typ helt vit till jättemörk! Så ni som behöver köpa en ny, eller för er som det snart är dags för borde vekligen testa den här! Den är inte speciellt dyr heller, den kostar runt 140;- och finns på det flesta ställerna som säljer kosmetika  Jag själv använder färgen #210. Har dessutom hört att hela den serien ska vara väldigt bra. Har dock själv bara foundationen än sålänge. Ett litet tips till er som inte känner för att lägga ner massa pengar på olika sminkmärken!

    

Av Pauline Johansson - 16 september 2012 10:32

Utvilad och pigg tjej sitter nu nere i vadagsrummet med frukost! Ahhh, sitter och ätar mango haha! Ni som inte visste det så ÄLSKAR jag mango! Påminner mig om när vi var i Thailand 2011. Vi åt mango varje morgon hihi ♥ Längtar som faaaaan dit.. Vi ska dit nästa sommar igen. Underbart.


Ska hem till mamma ikväll, vid fem tror jag. Så ska packa ihop lite av mina saker jag vill ha med mig hem när jag kommer hem härifrån. Är i Åkersberga, as usually när det är lördag på pappas vecka. Så vi åker väll hem härifrån efter lunch skulle jag tro!

     



Av Pauline Johansson - 15 september 2012 23:01



Nu ska jag gå och sova. Imorgon hopppas jag på att få sova ut! Är sjukt trött efter idag. Gick ju upp 8 imorse  Dagen blev inte riktigt som jag hade planerat, men den slutade rätt så bra ändå! Sov gott! ♥

 

Av Pauline Johansson - 15 september 2012 21:21

 

Av Pauline Johansson - 15 september 2012 14:44

Det finns dagar då jag faktiskt älskar mitt skatbo till hår. Det är inte alla som vet att jag har lockigt hår, eftersom att jag plattar det varje dag. Visste du om det?

 

 


Av Pauline Johansson - 15 september 2012 13:22

Skapa flashcards