Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under september 2012

Av Pauline Johansson - 15 september 2012 11:18

Nu är jag hemma igen efter ha varit i stallet sen klockan 9. Är verkligen HELT slut nu! För er som tror att ridning inte är träning eller jobbigt. Ni vet helt enkelt inte vad ni pratar om. Mina abs kommer ju inte från ingenstans 


Vi hoppade idag och det gick jättebra! Hoppade Uvarone och fick sjukt mycket bra beröm  Maria (min ridlärare) och några fler sa att dom aldrig hade sett honom hoppa så fint *blink*. Han är i vanliga fall väldigt svår hoppad då han är väldigt rädd och försiktig om sig. Min fina prins  (för er som inte vet det så är det typ den enda hästen jag rider på ridskolan). 

 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen bara vila ut. Ska även bort ikväll. Ville egentligen följa med Ida till fryshuset. Sebastian Staxx och Shazaam ska battl'a mot varandra. Sen kommer kartellen m.fl vara där!  Men pappa sa nej, han hade tydligen andra planer.. 

 

Av Pauline Johansson - 14 september 2012 22:45


När var sista gången du egentligen gjorde någonting nytt, för första gången? Jag tror att väldigt många av er inte ens kommer ihåg. Vissa av er kanske gör det vardagligen?

Många är fästa vid sina gamla rutiner, blir blinda. Ingenting nytt händer, bara samma sak. Om och om igen. Skönt på ett sätt, det kan jag hålla med om eftersom jag själv faktiskt är en männska som behöver mycket struktur och rutin i mitt liv för att det ska fungera. En trygghet så att jag vet att allt fungerar. Så att allting går runt, runt som i en cirkel. Men jag är inte rädd för att testa på nya saker, tvärt om. Jag älskar det! Frågan jag ställer mig själv är då - Varför jag inte gör det? 

 

Tänker lite på filmen "yes man", vet ni vilken jag menar? Killen som är "fångad" i sina gamla rutiner och rädd för att göra någonting nytt, bryta isen och "go outside the box". Som sedan går med i en slags förening och måste säga 'ja' hela tiden? Jag är inte så eftersom jag älskar att prova nya saker. Men tänker främst på andra som kanske får ett tillfälle men som inte tar det, för att dem inte vågar? Vågar bryta isen. Ett tips är att: ta ALLTID vara på ett ögonblick i ditt liv, även fast det kanske inte är perfekt, ta det det i alla fall och gör det perfekt istället. Var inte rädd! Något som faktiskt är värt att tänka på.


Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här inlägget. Men det var lite av mina tankar som flög igenom huvud när jag såg bilden och citatet. Vad tänker ni? 

 

Bild från Tumblr.

Av Pauline Johansson - 14 september 2012 08:07

Av Pauline Johansson - 13 september 2012 20:00

Fyfan vad han är bra! Redan sen han uppträdde i X Factor för ungrfär ett år sen med sin första låt 'Young Homie' så har jag varit som frälst! han är så sjukt bra! Sen så ser han rätt bra ut också  That girl is trouble, trouble...


 

Av Pauline Johansson - 13 september 2012 18:04

Vet att jag bloggat dåligt men tänkte att jag skulle berätta om igår för er!

 

Vaknade runt halv elva tror jag, åt frukost och duschade. Sen så chillade jag bara galet en stund. Runt halv ett, ett så började jag att sminka mig och göra mig iordning inför kvällen. Tog pendeln som gick 3 och åkte hem till mamma. Där han jag bara byta om innan jag var tvungen att springa ner till tvärbanan. Blev lite stressigt där men jag hann!  Åkte hela vägen till Orminge centrum där Julia, Emelie och Jesper väntade på mig. Vi skulle egentligen möta fler men de blev sena så vi åkte hem till Julia utan dem, haha. Men när dem väll kom började killarna att laga mat (SÅ RÄTT) och vi tjejer fortsatte att göra oss klara haha (a) Tack Julia för en asmysig kväll! Det bjöds på jättegod mat och roligt sällskap!


Kl 9 drog vi alla mot slussen. Vissa hoppade av innan för hämta lite saker. Jag fortsatte med boysen till en park någonsans vid slussen dåra. Där var det fest med naturarna, jävlar vilket härligt gäng!  Blev en hel del mingel innan de andra kom! När det var dags drog ALLA och röjde nedför gatorna på väg mot München Bryggeriet, där skyddrummet ligger. Dvs, där våran insparksfest låg! Det var verkligen sjuuuukt roligt! Dansade i flera timmar, haha snacka om lökigt! Riktigt mysigt  Mamma kom och hämtade mig omkring halv ett. Vi körde även Tarkan till tunnelbanan. Mammas först kommentar när vi hoppar in i bilen- Vad mycket rök ni luktar!! Yeah man, vad ska man göra? Är heeelt rökskadad efter igår  När jag kom hem så stank jag, helt seriöst och jag luktade inte direkt blomma.. Massa rök och dricka. Så hoppade in i duschen och tog en lååång dusch! Vid två somnade jag in och så ringde alarmet imorse klockan 6! Whoop mycket sömn jag fick! Men det var helt klart värt det! Här har ni några bilder.

Det är så här det ska vara!

Mysigt, fin utsikt också eller hur?

Utsikten från parken vi var på vid slussen typ, vet att man knappt ser någonting på bilden med det var sååå fint i IRL!!

Skyddsrummet där insparksfesten höll till! 

  

Och så jag och Tarkan! 

TACK allihopa som var med igår!! En minnes värd kväll!  

 

Jag kommer att sakna er nu när jag bestämt mig för att jag ska byta skola.. Men som ni själva sa: Vi ska umgås ändå! Ni är stört sköna! 



Av Pauline Johansson - 13 september 2012 17:02

Jag dog lite, så jävla gulligt!

Av Pauline Johansson - 13 september 2012 01:36

Berättar mer om min dag imorgon, för nu ska jag sova, är dötts trött!!

Ovido - Quiz & Flashcards