Pauline Johansson ❀

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Hur lång är jag egentligen?

Av Pauline Johansson - 9 oktober 2012 16:03

Har fått ett par kommentarer där ni frågat om hur lång jag är. Och jag har inte riktigt tagit mig tid till att svara på den frågan. Men igår fick jag en anonym fråga om just min längd på inlägget "dagens" så tänkte att jag skulle besvara den frågan nu. 

 

Jag är 1.80 lång, precis 1.80 faktiskt och jag växer fortfarande!! Har växtvärk var och varannan dag.. Dem flesta tycker det är fint att vara lång. Det gör jag också men det är verkligen inte så roligt.. Jag har sjukt mycket problem med min rygg och mina knän på grund av det. Sen så kan jag inte använda höga skor. Eller jag kan men jag tycker att det är så himla jobbigt när folk kollar på mig. T.ex när jag går ute på stan så kollar folk först på mitt ansikte sen ner på mina fötter och sen upp på mig igen. Folk tror jag använder typ 15cm klackar innan dem tittar ner på mina fötter och ser att jag bara har converse på mig.. Här om dagen köpte jag ett par lite högre skor, hur höga kan dem vara max 5 cm typ? Och då blir jag 1.85 cm istället! Man känner sig sjukt utstirrad!! 


Sen så tycker jag att människor är så sjukt gulliga. Får typ 5 frågor om dagen (ingen överdrift) om jag är modell! Eller att jag borde bli en. Den frågan kanske jag också kan ta på en gång haha.. Jag vill typ inte bli modell. Kanske som en liten hobby på sidan, men inget yrke i framtiden. Jag tror inte heller att jag skulle komma speciellt långt med det heller. Sen är jag så lat också så har inte ansträngt mig för att åka till en argentur osv. Ska till en snart. Ska dit med mammas gamla kollega! Haha hon ville ta med mig och en annan tjej som hon känner dit! Får se hur det blir med det!

Det här kommer t.ex aldrig att hända mig.. Tråkigt nog.





 
 
Zizzi

Zizzi

9 oktober 2012 20:29

Jag känner precis som du! Min mamma är 1.83 så därför är jag också väldigt lång.. Är 13 år och är 1.75 Jag älskar att ha klack-skor men vågar inte det för då blir jag typ 3 m. hög... Jag är längre än alla lärare,längst i klassen (har alltid varit) Har haft lite problem med ryggen också. Det är nog svårare att träna när man är lång..Men jag vet inte,kanske bara är inbillning?
Jag känner också det att om jag ens får nån pojkvän så kommer han va kortare.. Det är jobbigt att se att nästan alla förhållanden jag ser,så är alltid killen längre än tjejen. Och det kommer aldrig hända mig heller...:( Men då vet jag att jag inte är ensam i alla fall! Lycka till :)

http://www.cissan.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

10 oktober 2012 17:15

hej!! jag är själv väldigt lång är minst ett huvud längre än alla i min klass till och med killarna!!(jag går i femman) jag tycker du är sjukt snygg och jag tycker du ska ha höga skor om du vill! jag är 1.60 typ!!
bara så du vet så är de många som tittar för dom är avensjuka!

http://elin951.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:50

Efter att ha velat fram och tillbaka om jag ska byta bloggportal eller inte så har jag äntligen bestämt mig! Nu har jag flyttat hela den här bloggen över till nattstad.se!  Alla arkiv, gamla, bilder osv finns på den nya vilket är grymt! Hoppas ni hän...

-

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:37

Kod för att importera min blogg till Nattstad:2287391207

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 17:40


Vilket underbart väder det har varit i Stockholm idag! Bara underbart solsken! Fast nej  Har bara varit kallt, mörkt och regnigt hela dagen.. Så tänkte att jag skulle dra till gymmet om ett litet tag för ett härligt spinning pass. Så jag glömmer v...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 14:52

Den här snubben alltså.. Alla covers han gör är helt otroliga!   ...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 13:19


Då kör vi på ett länkbyte då! Jag tycker att ni verkligen borde titta in Marias blogg! Vi gick hela grundskolan tillsammans, super söt tjej! Hennes blogg är dessutom en av de vå bloggarna jag läser själv! Klicka på bilen för att komma dit!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards