Pauline Johansson ❀

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Tankar.

Av Pauline Johansson - 15 oktober 2012 13:09

Man ska vara svårfångad, man får inte vara för "på" och man får inte vara för lätt heller. Samtidigt får man inte verka ointresserad? Det är regler som inte existerar, men som ändå är så himla viktiga. När det inte finns regler blir det tyvärr ofta att vissa människor missbrukar detta. Lögner och svek i form av otrohet eller kanske att man lurar någon bara för att fylla upp ett tomrum i sig själv. Som någon annan har skapat.

 

Det är så lätt att missbruka dom tre orden "jag älskar dig", har ni tänkt på det någongång? Jag har blivit mer försiktig med hur jag använder orden nu. Till vilka och i olika sammanhang. För dem tre orden, den ända meningen är så betydelsefull. Den kan såra och bryta ner. Tråkigt nog förstår inte alla innebörden. Jag har varit där, varit den tjejen med ett krossat hjärta, med en flod tårar. Den förvirrade tjejen som knappt visste ut eller in. Hur kunde jag låta någon lura mig så brutalt? Hur kunde jag göra det..? & hur kunde jag lura någon? Hur kunde jag ljuga så bra för mig själv? Få mig tro att jag var kär, men aldrig var det? Mindre lyckat kan man säga med finare ord. Men jag har också varit den där överdrivet lyckliga tjejen, med världens bästa förhållande. Förhoppningsvis lär man sig någonting av allting på vägen. Det har jag gjort och idag är jag glad för allting om har hänt. Jag ångrar ingenting, i sådana fall bara att jag var så lättlurad och dum.

Men det allra svåraste är nog att vara ärlig mot sig själv. Tänk alltid efter en extra gång. Det underlättar för dig, och för alla andra.. 

OBSERVERA ATT DETTA INLÄGG INTE HAR NÅGONTING MED MITT FÖRRA FÖRHÅLLANDE ATT GÖRA!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:50

Efter att ha velat fram och tillbaka om jag ska byta bloggportal eller inte så har jag äntligen bestämt mig! Nu har jag flyttat hela den här bloggen över till nattstad.se!  Alla arkiv, gamla, bilder osv finns på den nya vilket är grymt! Hoppas ni hän...

-

Av Pauline Johansson - 28 november 2012 10:37

Kod för att importera min blogg till Nattstad:2287391207

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 17:40


Vilket underbart väder det har varit i Stockholm idag! Bara underbart solsken! Fast nej  Har bara varit kallt, mörkt och regnigt hela dagen.. Så tänkte att jag skulle dra till gymmet om ett litet tag för ett härligt spinning pass. Så jag glömmer v...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 14:52

Den här snubben alltså.. Alla covers han gör är helt otroliga!   ...

Av Pauline Johansson - 27 november 2012 13:19


Då kör vi på ett länkbyte då! Jag tycker att ni verkligen borde titta in Marias blogg! Vi gick hela grundskolan tillsammans, super söt tjej! Hennes blogg är dessutom en av de vå bloggarna jag läser själv! Klicka på bilen för att komma dit!   ...

Skapa flashcards