Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under september 2010

Av Pauline Johansson - 22 september 2010 06:00

Kolla vad fin tårta !  Men den är finare än vad den e här i verkligheten !

    

Fin va ? ♥

Av Pauline Johansson - 21 september 2010 17:06

Klimatförändringarna i Arktis leder till att färre isbjörnsungar överlever, färre ungar föds än väntat och högre dödlighet hos gamla djur.  Isbjörnarna är stressade av någonting . Orsaken är att isbjörnens jaktmarker, havsis 
Normalt fryser havsisen till i början av november i Hudson Bay men nu in i december ligger havet öppet. Isbjörnarna behöver komma ut på isen så fort som möjligt. De har levt strandade på land de senaste fem månaderna och bara livnärt sig på bär, alger och torrt gräs. Nu behöver de fet mat för att överleva, i form av vikarsälar som de fångar på isen. Tyvärr verkar de allra hungrigaste och mest utsvultna blivit helt desperata och tvingats börja äta sina egna ungar. Minst åtta fall har nu rapporterats från Hudson Bay, främst är det ungar som dödats av vuxna hannar för att få mat
, då honorna kommer ut med ungarna från idet. Genom att döda ungarna på våren medför det att isbjörnshonan är villig para sig på nytt för att få nya ungar, men det som händer i Hudson Bay är något helt annat. Isbjörnar är fantastiskt väl anpassade för att klara av att svälta under långa perioder, men nu verkar det som om gränsen är nådd, i ren desperation dödas och äts de minsta isbjörnarna upp.

 

    

SÅ JÄVLA HEMSKT ! Tänkt dig att de blir uppätna av sina föreldrar kolla hur det kunde vara om vår värld inte skulle vara som den är ! *snyft*

    

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Av Pauline Johansson - 21 september 2010 14:51

Varsågod och njut   


Av Pauline Johansson - 20 september 2010 18:24


Så här står det:

'

Bloggerskan Paulina ”Paow” Danielsson påstår att hon blev misshandlad av rivalen Alexandra ”Kissie” Nilsson i går kväll. Enligt Paow ska Kissie ha sparkat henne i magen under ett tumult på en mingelfest på en restaurang i Stockholm.


Hon ska ha tvingats söka läkarvård och har gjort en polisanmälan mot Kissie, som i sin tur förnekar att episoden över huvud taget har ägt rum.

Paow skriver på sin blogg om bråket som enligt henne börjar med att Kissie ”går in i henne med flit” vilket gör att hon tappar sin läsk i golvet. Hon medger att hon ”av reflex drar av henne löshåret”, varpå Kisse förolämpar henne.

De båda kombattanterna lugnar ner sig, bara för att återigen hamna i luven på varandra en stund senare. Den här gången med strippan och ”Mammas Pojkar”-bekantingen Izza Waljus mitt i krigszonen.

Paow bloggar om incidenten:

— Sen när jag ska gå ut från resturagen så slänger hon någon dum kommentar så jag skvätter pepsi på henne, men det kommer på Izza och hon puttar bak mig av ren reflex och Alexandra sparkade mig i sidan när jag låg ner. Izza är inte anmäld, men det är Alexandra. Det kan ni ge er fan på för nu är jag så jävla trött på den bruden.

Izza Waljus bekräftar incidenten på sin blogg, men tillägger att hon inte kan svara på om Kissie utdelade en spark eller inte.

— Jag hade fullt upp att torka av mig vätskan som hamnade över mig ifrån flaskan, skriver hon.

Kissie själv hävdar att hela händelsen är påhittad och skriver att hon tycker att det är "fult att slåss":

— Jag har blivit anklagad för dittan och dattan, nu hittar ju en tjej på att jag skulle vilja slåss? Lite skrattretande, hon hittar på att jag har svort och hon har dragit mig i håret. Haha, jag orkar faktiskt inte ge så mycket svar på tal utan ville mest bara berätta varför jag inte ger svar på tal till andra bloggare. Varför jag inte lägger energi på det.'

Av Pauline Johansson - 20 september 2010 17:54

Hej,direkt när jag kom hem fick jag höra att vi inte skulle till ikea vilket innebar att jag bara skulle sätta igång att ren göra akvarumet. Resultatet blev bra ska visa:

Här är när jag håller på, och kommer på att jag vill visa er när jag håller på   

      

Och nu resultatet   

        

Fint va,vava? 

Av Pauline Johansson - 20 september 2010 08:59

Hejsan, här sitter jag och skriver igen.. Nej men pratade precisi med Jennifer och vi ska mötas vid Pia (Backen) om typ 10 minuter   Så det ska bli ruulligt..? Det händer ofta, thihi. Jag skriver mer när jag kommer hem igen då vi ska till IKEA men om inte ska jag göra rent skrållans akvarum. Och för alla er som inte vet vad 'skrållan' är är det min älskade sköldpadda    Bilden tagen för 30 sekunder sen ♥

  

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Av Pauline Johansson - 20 september 2010 08:28

Godmorgon! just nu är jag på ett ganska bra humör men känner mig ändå rätt stressad? aa... just nu äter jag en jätte god frukost, tunnbröd med nutella, Yummi! hihi.. skriver mer sen. Puss på vlfritt ställe !

  

Ovido - Quiz & Flashcards