Pauline Johansson ❀

Alla inlägg under juni 2012

Av Pauline Johansson - 12 juni 2012 08:01

Godmorgon! ¨

Just nu sitter jagh i mitt rum, ska precis börja sminka mig lite. Wohoo idag smäller det! Vet inte om jag ska gråta eller skratt men det kommer gå fint, hoppas jag! Ska försöka lägga in en bild på hur jag ser ut sen innan jag går. För nu ska jag göra mig klar och tagga till till lite musik, i think!  

Av Pauline Johansson - 11 juni 2012 18:42

Varit i centrum och handlat det sista inför imorgon, dvs blommor! Köpte också hem sushi till mig och mamma! Lyx  


Av Pauline Johansson - 11 juni 2012 16:15

Hej alla finisar!

Idag hade jag ingen skola utan vi hade bara avslutningslunch alla vi nior och lärare. De hade gjort jättefint i matsalen med vita dukar, blommor & rosor. Fixat "fin" mat, potatisgratäng med rostbiff och sallad. Sen fick vi en asgod efterrätt! Dom hade gjort massa marängtårtor. Hur god lunch som helst, tur att man hoppade över frukosten  


För det mesta var det glada miner från min del, visst kom det en och annan tår men det hade jag räknat med redan innan. Grät under deras tal, under deras sång till oss som de jobbat med och skrivit sjäva. Sen så hade Bojan (min mentor) och David (träslöjdsläraren) klippt ihop en video med bilder på alla åren, enda sedan tiden vi hade på skyttorp. Där kan jag säga att flera tårar föll. Usch det känns helt overkligt att det är slut nu. Att vi alla ska gå skillda vägar. Det har varit min dröm sedan många år att gå ut nian, men just nu känns allting bara väldigt jobbigt. Det är nu i nian vi alla har kommit nära varandra, när man börjat känna all gemenskap vi har haft i klassen. Relationer till varandra har blivit bättre, alla har blivit en familj. Det ska självklart bli kul att börja gymnasiet men grundskolan har lixom varit mitt liv enda fram tills nu, kan man säga, det har varit en trygghet. Jag ska försöka få tag på videon de hade gjort och lägga ut den här på bloggen så ni kan få se. Det är heeeeeeelt sjukt alltså ni förstår inte! Allt är knaaaaaaz, samtidigt som allt egentligen är helt perfekt!? Jag vill men jag vill samtidigt inte.  Klass 9 niförstår inte hur jävla mycket jag kommer sakna eeeeeeer!! ♥♥♥♥ DET HAR VARIT EN HELT SJUKT UNDERBAR TID I MITT LIV! OCH NU ÄR DET BARA EN JÄVLA DAG KVAR!

 

Här får ni några bilder från lunchen idag. Jag vet att vissa miner är helt fucked men körbah.      

Jag och Jennifer med våra diplom som vi fick ifrån naturdagarna! Haha jennifer fick "För väl utfört arbete och bestånde insatser för Blåbärsuddens högsta immitation av en flock hysteriska ekorrar" (Det är för hennes garv, för er som inte fattar hahaha) Och jag fick "För väl utfört arbete och bestånde insatser för Blåbärsuddens vingligaste paddeltur." Jag va helt klart bäst på paddla! No comments   

Och sen här har vi Bojan, David och Ala! Grymma och störtsköna lärare!

Av Pauline Johansson - 10 juni 2012 16:00

Hej!

Nu är jag hemma igen och kan blogga som vanligt. Vaknade upp borta i Åkerberga, åt frukost och tog det lungt. Sedan packade vi ihop våra grejer igen och åkte till täby centrum. Kollade på H&M efter klänningen jag har letat efter men den fanns inte i rätt färg där heller.. Sen letade vi jeans hittade inga så vi gick vi in på hollister på jakt efter en avslutningsklänning där istället. Men alla deras klänningar där är konstigt nog waaaay to korta haha.. I sånna lägen är det faktiskt inte roligt alls att vara lång ska ni veta. Så nu blev det lite kris med klänningen till avslutningen men som tur var så har jag faktiskt en plan B. Sen så har vi varit och snurrat överallt känns det som! Första helgen hos pappa vi inte köper någonting, it's a miracle!  Skämt åsido.

En bild på min "nyaste" kusin som jag träffade igår när vi grattade min andra kusin som tagit studenten haha.. 4 månader och väger 9 Kg. Det roliga är att jag vägde 12 kg när jag va 5 månader! Så jag va till och med fetare som barn.. Det kan man inte tro nu va..? hehe.

Av Pauline Johansson - 9 juni 2012 21:12

Tänkte att jag skulle slänga in en mobil uppdatering, Har inte haft tid att blogg alls idag. Well Well, kommer göra mobil blir oftare men jag kan ju förvarna er att inläggen inte alls blir något roliga.. Jag kan varken lägga in bilder, använda smilysar eller göra stycke indelningar. Men bättre ett sånt här inlägg än ingen uppdtering alls? Imorse åkte jag och pappa till stallet. Jag fick rida min bästa bebis Uvarone! Helt underbar häst, går inte ens att beskriva! Vi hade markarbete så nästa gång blir det hoppning, nästa gång ät det sista gången den här terminen på ridskolan också. Lite tråkigt men kommer rida massor i sommar ändå! 😊Vid tre åkte vi och grattade min kusin Linnea som tog studenten i tisdags (?) Det känns som om det var år och dar sen jag träffade dem sist! Så det va mysigt! Och just nu sitter jag grymt mätt i soffan och pressar i mig efterrätt här i Åkersberga samtidigt som vi stter och kollar på 2 och en halv man! Myyys, synd att jag inte kan lägga in någon bild och visa er.. Men hoppas bloggplatsen kommer med sin utlovade blogg app snart! Säger iaf godnatt med det här inlägget! Pussar ♥

Av Pauline Johansson - 8 juni 2012 21:45

VET NI JAG FÖRSTÅR INTE ENS HUR MÄNNISKOR KAN VARA KAPABLA TILL SÅNNA HÄR HANDLINGAR!! SÅ SJUKT VIDRIGT!!!


Jag kopierade texten från en annan blogg, så att ni som inte vet ska förstå.
”De flesta vet nog att det används helt sjuka metoder för att få hästarna att gå i dessa extremt onaturliga gångarter, även kallade ”running walk” eller ”flat foot walk”, som är unikt för rasen. Klackar, kedjor, tyngder och frätande vätskor används bland annat för att få hästen att lyfta sina ben så högt som möjligt, alltså få den att tycka att markkontakten är väldigt otrevlig. Man skor till exempel avsiktligt på ett sådant sätt att sömmarna ska ge stort tryck mot hoven och skapa obehag. Kemikalierna som används är till för att fräta sönder hovsulan vilket också gör att hästen inte vill sätta ned hoven. Man trycker också upp sylar och nubb i hovsulan för att orsaka hemska tryck. Dessa metoder kallas gemensamt för ”soring”. Ju högre hästarna lyfter på benen, desto högre poäng får de från domarna.”


Om ni är kännsliga mot djurplågeri titta inte! Jag seriöst satt och grät till videon, kokar innombords.


DJUR ÄR FÖR MIG KÄRLEK!! Jag och min häst i onsdags, innan tävling och på tävlingsplatsen  

   

Av Pauline Johansson - 8 juni 2012 21:24

Förlåt för att det vart sämst uppdatering idag! Vaknade strax innan halv tre idag, och sedan dess har det bara varit full rulle hela dagen typ. Hehe, gillar inte att sova bort dagarna egentligen men Denina skulle väcka mig vid 9 men det gjorde hon aldig så jag sov vidare  Jaja, vid fyra åkte vi snabbt förbi Tony och Gabi som tagit studenten idag och sa grattis, men vi va tvungna att åka lika snabbt som vi kom. För att vi skulle på middag för att Maria (lindas syster) tagit examen. Vi blev ändå jätte sena dit för det va verkligen huuuuur mycket köer som helst på vägen dit. Vi åkte bil i 1 och en halv timme lixom haha! Kul liv men jaja. Är iaf hemma igen nu och vi har köpt massa godis och så tänkte vi att vi skulle hyra filmen 21 jumpstreet på TVn! Mys ju, inte varit hemma en fredag på hur länge som helst känns det! Bjuder på en bild jag tog lite snabbt nu bara.

 

Av Pauline Johansson - 7 juni 2012 21:03

Förlåt blev ett ganska "stressigt" inlägg innan vi gick. Men nu är vi hemma igen. Det va helt okej där borta även fast vi inte kännde någon förutom Lindas familj. Det va god mat också (thai) haha! Grymt mätt nu kan man säga!  Här är min outfitt också. Hann ju inte visa er innan vi åkte iväg.  

Jacka- JOFAMA

Blus- TOPSHOP

Jeans- CROCKER

Skor- CONVERSE

Ovido - Quiz & Flashcards